1955 - 1976

In 1953 vierde de school in Weesperkarspel haar 25-jarig bestaan. De viering van het zilveren jubileum werd echter door het bestuur

uitgesteld tot 1955. Men wilde nl. eerst het vierde leslokaal gereed hebben. Het feest is er niet minder om geworden.

Dhr Offreins, voorzitter van het schoolbestuur hield een feestrede. En voor de kinderen kwam er een goochelaar, die ook kon buikspreken en sneltekenen. Enkele kinderen lieten hun muzikale talenten op de accordeon horen.

Voor de ouders zou pas na de zomervakantie van 1956 een feest komen.

Artikel 18-11-1955

Toespraak Dhr. Offreins 16-12-1955

In 1961 kreeg Geinbrug, gezien de grootte die het inmiddels had gekregen, de status van dorp en veranderde de naam in Driemond.

Dhr. Jan Woudsma nam in 1962 zitting in het schoolbestuur.
In 1963 stopt dhr. Wouter Nagel met zijn werk in het schoolbestuur dat hij meer dan 20 jaar heeft gedaan. Hem was in al die jaren speciaal de zorg over de

school in Weesperkarspel toevertrouwd. Wouter Nagel overlijdt op 24 september 1964.

Wouter Nagel

Overlijden Wouter Nagel

De gemeente Weesperkarspel werd op 1 augustus 1966 opgeheven. Driemond kwam nu in de gemeente Amsterdam te liggen.
Dit zorgde ook voor een verandering in de naam van de schoolvereniging.
De organisatie heette nu voortaan: "Vereniging tot Bevordering van Christelijk Nationaal Schoolonderwijs te Weesp en Driemond".

Kortweg CNS genoemd. In 1972 werd dhr. Jan Woudsma voorzitter van dit schoolbestuur.

Jan Woudsma

1967

1969

Na de zomervakantie van 1974 werd handwerkjuf Mej. Crull in het zonnetje gezet, omdat zij 12½ jaar op de school in Driemond werkte.

26-9-1974

In 1970 ging de Christelijke Lagere School in Driemond opnieuw uitbreiden en verbouwen. De toiletruimten werden vernieuwd en er werden een documentatiecentrum, activiteitenlokaal en gemeenschapsruimte gebouwd. Op de bestaande onderbouw werd een verdieping gebouwd.

Architect Ton Stork uit Weesp maakte opnieuw de ontwerpen hiervoor.

Op 26 november 1975 vond de feestelijke ingebruikname plaats van de vernieuwde Christelijke school aan de Burgemeester Bletzstraat. De naam veranderde
met instemming van de familie Nagel van Christelijke Lagere School in "Wouter Nagelschool".

Uitnodiging heropening

Nieuwe Weesper 6-11-1975