1995 - 2009

In 1995 bleek fusie met de dr. W.G.Harrensteinschool uit Weesp wenselijk.
Beide scholen, die immers behoorden tot hetzelfde schoolbestuur, gingen vanaf dat moment verder onder één naam: "Jan Woudsmaschool".
De school droeg vanaf dat moment de naam van de toenmalige voorzitter van het schoolbestuur Dhr. Jan Woudsma. Een uniek feit, aangezien het niet vaak gebeurt dat er iemand vernoemd wordt als hij nog leeft.

Jan Woudsma is na zijn aftreden in 2000 als voorzitter van het schoolbestuur, nog lange tijd actief geweest als adviseur binnen het bestuur en was nog heel erg betrokken bij alles wat er op de CNS-scholen gebeurde. Op 16 september 2007 is Dhr. Woudsma overleden op 78-jarige leeftijd  (In Memoriam).

In het voorjaar van 2002 is er een tijdelijk zevende lokaal geplaatst bij de school aan de Jaargetijden. Na een aantal jaren het speellokaal van de kleuters als leslokaal te hebben gebruikt, kreeg deze zijn oorspronkelijke functie weer terug.

Tijdelijk lokaal

Op 1 oktober 2003 vierde de school het 75 jarig jubileum als Christelijke school in Driemond.
Een week lang werd er feest gevierd. De leerkrachten voerden tweemaal voor ouders en kinderen een musical genaamd "Paniek in het paleis" op.
Hoogtepunt was ook de reünie voor alle oud-leerlingen en leerkrachten die tussen 1928 en 2003 op de school hadden gezeten. Een druk bezochte reünie tekende de plezierige tijd die menig kind hier al heeft doorgebracht op de school.

De wens om de school uit te mogen breiden met een permanent lokaal bleef bestaan en na lang wachten werden de plannen goedgekeurd, was er geld en kon men beginnen.

Het plan: uitbreiding van de school met een permanent lokaal aan de sluiszijde, plaatsing van een mobiele wand tussen het speellokaal en de centrale ruimte en uitbreiding van de werkruimtes aan de voorzijde van de school. Architect was wederom Janton Stork en de firma Van Kooten nam opnieuw de uitvoering op zich.
In juli 2005 begonnen de eerste voorbereidende werkzaamheden. Het tijdspad dat uitgestippeld was bleek echter niet haalbaar, dus in plaats van oktober 2005 werd het februari 2006 waarin de verbouwing afgerond werd. Een periode waarin verbouwen en lesgeven samengingen.

Bouwoverleg: Jan Woudsma, Janton Stork, Jan van Kooten, Ton Dalmulder

Directiekantoor

RT-ruimte

Entree

Ruimte voor conciërge

Flexibele wand tussen speellokaal en centrale ruimte

Bovenlokaal

Personeelsruimte

De verbouwing voltooid (zomer 2006)

Op 1 april 2006 werd de Stichting Spirit opgericht, waarin 4 schoolbesturen uit Weesp/Driemond, Diemen en Muiderberg zijn opgegaan. Vanaf dat moment hield de Vereniging tot Bevordering van Christelijk Nationaal Schoolonderwijs te Weesp en Driemond dus op te bestaan.

Vereniging tot bevordering van Christelijk Nationaal Schoolonderwijs te Weesp en Driemond (1882-2006)

Stichting Spirit (2006-heden)

Op 1 augustus 2009 werd de nevenvestiging in Weesp van de Jan Woudsmaschool samengevoegd  met de Kors Breijerschool.

De Jan Woudsmaschool gaat vanaf dat moment weer als één school verder.