2009 - heden

In Driemond zijn al ettelijke jaren gesprekken gaande over nieuwbouw van de naastgelegen openbare school.

De contacten tussen beide scholen zijn in de laatste jaren gegroeid. Directeur Ton Dalmulder van de Jan Woudsmaschool

en directeur Tonnie Ligtermoet van de Cornelis Jetsesschool zetten de eerste stappen in een nauwere samenwerking tussen beide scholen.

Het idee ontstaat om de nieuw te bouwen Cornelis Jetsesschool aan de Jan Woudsmaschool vast te bouwen.

Architect Janton Stork wordt opnieuw aangetrokken om een ontwerp te maken.

Na veel vijven en zessen tussen gemeente en het bestuur van de openbare school komt er een definitief plan op tafel, waarbij ook de Jan Woudsmaschool haar stem heeft mogen laten horen.

In mei 2011 is het zo ver dat de eerste paal geslagen kan worden, helaas volgt er al snel een bouwstop en kan er pas in augustus 2011 verder gegaan worden.

In een paar maanden tijd bouwt bouwbedrijf Jan Snel een schoolgebouw met 3 lokalen en een centrale ruimte. Ook is er een zgn. bredeschoollokaal in opgenomen, welke door beide scholen in gebruik genomen gaat worden.

Voor de Jan Woudsmaschool betekent het een verandering van het aanzicht van de school, er komt tevens een nieuwe gezamenlijke entree.

In december 2011 wordt het nieuwe scholencomplex opgeleverd en neemt de Cornelis Jetsesschool zijn intrek in het nieuwe gebouwdeel.

Op 1 oktober 2011 ging dhr. A.H. Dalmulder, reeds 35 jaar directeur van de Jan Woudsmaschool, met pensioen. Hij werd opgevolgd door de huidige directeur

mevrouw M. (Monique) Gentenaar uit Weesp.

De samenwerking tussen de Jan Woudsmaschool en Cornelis Jetsesschool groeit steeds verder. Gezamenlijke overleggen tussen de teams, nascholing, maar ook samenwerking tijdens de overblijf. Elkaar ondersteunen en vertegenwoordigen in overleggen. En ook tussen de kinderen vindt gewenning aan elkaar plaats tijdens pauzes en overblijven.