Welkom in groep 7! Het jaar waarin je naar de schooltuinen gaat.

We beginnen met het doornemen van het dagprogramma. De doelen staan bij elk vak geschreven op het whiteboard. Je kunt zo precies zien wat de planning van de dag is.

In de ochtenpauze gaan we lekker eten en drinken, daarna gaan we naar buiten. Doe je mee met voetbal of trefbal?

We werken in thema's met taal. Je krijgt woorden van de week aangeboden om jouw woordenschat uit te breiden. Hiervoor krijg je ook oefeningen in het werkboek. Aan het eind van elk thema maak je een verslag, werkstuk, presentatie of andere creatieve opdracht. Er komen veel coöperatieve werkvormen aan bod, dit wil zeggen dat je vaak opdrachten doet in twee- drie of viertallen.

We vinden het heerlijk om hard te werken, maar ‘s middags vinden we een beetje ontspanning ook fijn. In de middag hebben we vaak andere vakken zoals verkeer, muziek of wereldoriëntatie. Uiteraard is er ook aandacht en tijd voor de creatieve vakken zoals tekenen en handenarbeid.

Dit jaar doe je het verkeersexamen. Eerst schriftelijk in de klas, later in het jaar volgt het fietsexamen in Weesp. De schooltuinen zijn een een ander hoogtepunt in groep 7. Je gaat met de klas op de fiets naar de Wagnerschooltuin. Je leert daar meer over verschillende gewassen en je mag ze ook zelf verbouwen in jouw schooltuin. Bij sommige lessen ga je koken met jouw gewassen.