Groep 8

Daar zit je dan… eindelijk in groep 8. Waarschijnlijk heb je daar enorm naar uitgekeken. De keus voor het voortgezet onderwijs, kamp en de musical.

‘s Ochtends kom je binnen in de klas en zeg je de juf gedag bij de deur. De juf vertelt wat er vandaag allemaal op de planning staat. Je kunt dit de hele dag nog terug zien op het whiteboard waar de dagplanning en de doelen ook opstaan.

In de ochtendpauze gaan we eten en drinken in de klas en daarna gaan we even lekker naar buiten om te bewegen. Tijdens het eten en drinken leest de juf voor of we kijken op het digibord naar het jeugdjournaal.

De middag wordt meestal gebruikt voor wereldoriëntatie. Er is ook tijd voor creatieve opdrachten. Om de week heb je muziekles en twee keer per week heb je gym van een gymjuf.

Aan het begin van het schooljaar zijn de open dagen op de middelbare scholen. Misschien heb je in groep 7 al wat scholen bezocht. Dat is handig! Na de begin citotoetsen in groep 8 ontvang je jouw definitieve advies van de juf. Daarna kun je je je inschrijven op de middelbare school waar jij naar toe zou willen.

Na deze eindtoets begint het uitzoeken van de musical, het verdelen van de rollen en het oefenen hiervoor. Dit alles doe je samen met de juf en jouw klas. Elk jaar is dit weer een feestje!

En dan aan het eind van het schooljaar neem je afscheid van de Jan Woudsmaschool. Het was leuk, het was fijn…. We gaan je missen!  Kom je nog eens langs?